(Foto: KLM)

Skandinavien är en fortsatt viktig marknad för Air France-KLM och koncernen utökar sitt skandinaviska vintererbjudande till flygbolagens hubbar på Amsterdam Schiphol och Paris Charles de Gaulle. 

Air France-KLM förbättrar sitt erbjudande på den skandinaviska marknaden och inför vintern kommer koncernen att erbjuda flygresenärer i regionen fler veckoavgångar som ökar med 2 procent till 502 och 5 procent fler flygstolar jämfört med motsvarande period förra året.

Tittar vi till flygbolagen var för sig, är det två marknader som sticker ut. För KLM sker den procentuellt största ökningen av veckoavgångar i Sverige. Där ökar antalet avgångar per vecka med 4 procent vilket till största del beror på Växjö-Amsterdam. För Air France sker den största ökningen av veckoavgångar i Norge, där antalet ökar med hela 41 procent. Även kapaciteten utökas på grund av  större flygplanstyper. Avgångsökningen bottnar i att flygbolaget tidigare i år började trafikera rutten Bergen-Paris.

”Vi fortsätter att ha god tillväxt i Skandinavien och jag tror vårt attraktiva linjenätverk och flexibla utbud har stor del i det. I synnerhet för våra affärsresenärer. Framtiden ser ljus ut och jag är trygg i vår utökade kapacitet i Skandinavien”, säger Paul Terstegge, General Manager Air France-KLM norra Europa.

Air France-KLM flyger till fyra året runt-destinationer i Sverige, Stockholm Arlanda, Göteborg, Linköping samt Växjö. Air France flyger även en säsongslinje från Marseille till Stockholm Arlanda.

Читайте также:  Brussels Airlines slutar flyga ryskt
tal/язык »
Яндекс.Метрика Top.Mail.Ru